15 November 2009

Canlandırma yapıyorum..



Bunlar, Sinema Televizyon Grafiği dersim için yapmayı umduğum canlandırma projelerinden birinin ilk eskizleri. Animasyon sıradan bir günümü gösterecek. Yukarıda çizdiğim kareler henüz birbirini takip etmiyor, araları doldurulacak. Geleneksel Paper Animation tekniğiyle, tamamen elle çizerek yapmayı düşünüyorum. Paper Animation'da arka plan karakter ile birlikte her defasında tekrar tekrar kağıda çiziliyor ve bu da çizgilerde kendine has bir hareketlilik sağlıyor. Tekniğin en sevdiğim yanı da zaten çizgilerdeki sürekli hareketlilik. Işıklı masam uzun zamandan sonra tekrar işe yarayacak, hadi bakalım..

11 comments:

  1. Ehe:) Çok eğlenceli görünüyor, yorucu bi süreç olacak gibi görünüyor ama bence çok eğlenceli olacak kolay gelsin.

    ReplyDelete
  2. Teşekkürler=) Henüz kafamda uçuşan fikirlerden ve bu eskizlerden başka birşey yok ortada. Daha senaryo yazılacak da, storyboard hazırlanacak da..

    Murat, bence de eğlenceli olacak ama sabırlı olmam gerek =)) 2500e yakın (belki de daha fazla) çizim yapmam gerekebilir.. =/

    ReplyDelete
  3. oharraş 2500 çizim..Işıklı masa nedir?aydınlatman gerek bizi,kaç paraysa alıcam,lazerlisi varsa onu da alırım :|

    ReplyDelete
  4. Necati.. ışıklı masa; genelde eğik duran, üstü cam, altı fluoresan lambalı, kopya çekmeyi ve teknik çizim yapmayı kolaylaştıran, güzel sanatlar öğrencisinin dostu bir çeşit masadır. Işıklı masa yoksa gündüzleri kağıtlar cama bantlanır, o şekilde çizim yapmaya çalışılır ama başarılı olması zordur.

    ReplyDelete
  5. canlanmış resimleri görmek için sabırsızlanıyorum.
    kağıda çizip sonra taramayı mı düşünüyorsun, yoksa flash gibi bir programda bilgisayarda mı oluşturacaksın?

    adı saklı bir çizer :)

    ReplyDelete
  6. @adsız =) Kağıda çizip taramayı düşünüyorum. Flash kullanmayı zaten bilmiyorum =)

    ReplyDelete
  7. grafik tabletin varsa flashta çok hızlı sonuç alırsın, işin her aşamasında animasyonunu test etme imkanın olur. taradıktan sonra sürprizle karsılaşabilirsin. ayrıca flash çok kolay bir program, yapmayı düşündüğün animasyon için başlangıç seviyesinde olmak yeter de artar.
    @adsız

    ReplyDelete
  8. Grafik tabletim var ancak geleneksel animasyon tadında olmasını istiyorum. Yazıda belirttiğim gibi paper animation tekniğiyle yapacağım. Eğer kameram olsaydı bilgisayarı hiç işin içine katmazdım aslında ama malesef yok=)

    ReplyDelete
  9. anlıyorum, kamera kulandığında her karede değişen kağıdın dokusu değişen ışık geleneksel bir tad verecek.sanrım bir dijital kamera ışık ve stopmotion programına ihtiyacın var
    bunlar kolay ama bir de kamerayı ve ışıkları düşey konumda sabitleyecek stand gerekli belki bir agrandizör standı da iş görürür.
    @adsız

    ReplyDelete
    Replies
    1. şu yazan "adsız"...bizim başar olabilirmi? :)

      Delete